خانه » آموزش های رایگان » 5 راه برای یافتن اراده زمانی که احساس خستگی و ناامیدی می‌کنید
13 آوریل 2022

5 راه برای یافتن اراده زمانی که احساس خستگی و ناامیدی می‌کنید

  تو زندگی همه ما ممکنه اتفاقای غیر منتظره‌ای رخ بده که از کنترل ما خارج باشن. این اتفاقا عموما باعث میشه ما احساس ناامیدی و درماندگی و خستگی زیادی نسبت به زندگی و کارهامون پیدا کنیم. تو همچین شرایطی اغلب می‌بینیم که قدرت اراده ما به شدت کاهش یافته و دیگه نمی‌تونیم با همون انرژی قبل به کارهامون رسیدگی کنیم. در نتیجه این اتفاقات و احساسات، دید ما به آینده و اهدافمون تیره و تار میشه و همه چیز ناامید کننده به نظرمون میرسه و پیدا کردن دلیلی برای ادامه کارها بسیار سخت به نظر میاد. در این پست و پست بعدی می‌خوایم ی سری راهکار بهتون معرفی کنیم که یا با انجام این کارها و یا با ایده گرفتن و پیدا کردن راهکارهای مشابهی که مطابق روحیات خودتون باشه بتونید تو این دوران نیز ارادتون رو از دست ندید به کارهاتون برسید. در اینجا روش‌هایی در مورد چگونگی داشتن اراده زمانی که احساس ناامیدی می کنید، براتون نوشتیم:
  1. عادت قدردانی
فکر کردن به نقاط قوت و اتفاقات مثبت زندگیمون وقتی تو شرایط بدی هستیم کار خیلی سختی میتونه باشه. اما میتونیم عادت قدردانی رو در خودمون ایجاد کنیم تا توی روزای بد به کمکون بیاد. عادت قدردانی بهتون کمک میکنه تا به جای توجه و تمرکز روی مسائل منفی، ذهنتون به سمت چیزای مثبت سوق پیدا کنه. برای اینکار شما میتونید از بولت ژورنال کمک بگیرید و وقایع مثبت و داشته هاتون رو توی اون ثبت کنید. حالا وقتی زندگی تیره و تار میشه شما یک ژورنال دارید که توش پر از اتفاقای مثبته و میتونه حس خوبی برای پیدا کردن دوباره اراده بهتون بده.
  1. انجام کارهای داوطلبانه
انجام کارهای داوطلبانه به شما کمک میکنه تا احساس امیدواری نسبت به زندگی پیدا کنید. ماهیت کارهای داوطلبانه بودن در کنار افرادی است که خدمات شما رو ارزشمند می بینند. حالا این کار داوطلبانه میتونه برای کودکان، سالمندان، محیط زیست و … باشه. مهم اینه چه کاری با سطح انرژی و زمان و علایق شما همخونی بیشتری داره. با انجام کار داوطلبانه شما این شانس رو دارید که به آدم هایی که در شرایط سخت متفاوتی از شما هستند خدمات برسونید. اینکار به شما یادآوری میکنه مهم نیست در زندگیتون چه اتفاقی داره میفته، شما هنوز فرد مثبت و تاثیرگذاری هستید. همچنین بهتون یادآوری میشه که در این کره خاکی چیزهای بیشتری فراتر از شما وجود دارد و افرادی هستند که به شما نیاز دارند.
  1. از خودت پذیرایی کن!
گاهی قدرت اراده ما به قدری کاهش پیدا می کنه که حتی انگیزه کافی برای بیرون اومدن از تخت رو ممکنه نداشته باشیم. همیشه به ما یاد دادند تا در مورد دیگران بخشنده باشیم، اما گاهی نیاز هست این بخشندگی رو در مورد خودمون هم به کار ببریم. تو این مواقع نیاز داریم خودمون رو درک کنیم، با خودمون صحبت کنیم و به خودمون محبت کنیم. نیاز نیس کاهای عیجب و پیچیده انجام بدهیم یا هدایای گرون برا خودمون بخریم، فقط باید با خودمون زمان مفیدی رو بگذرونیم و به نیازهامون توجه داشته باشیم. پیدا کردن یک روتین خود مراقبتی میتونه خیلی مفید باشه برای این زمان ها. یادت باشه محبت به خود یک فرآینده که تبدیل به عادت و رفتار میشه و تو باید اینو از قبل بلد باشی و تمرین کرده باشی. پس همیشه برا خودت زمان بذار و با خودت مهربون باش!
  1. با خودت بهتر رفتار کن
بیشتر ما همیشه فقط در حال کار کردن هستیم و به ذهن و بدون و رحمون اجازه استراحت نمیدیم. بعد ناگهان احساس میکنیم خسته و بی انرژی هستیم و از این اتفاق متعجب میشیم که یهو چی شد؟؟! وقتی کمبود زمان، انرژی، تفریح و شادی داریم خیلی منطقی هست که قدرت ارادمون رو هم از دست بدیم و احساس ناامیدی درونمون فعال بشه. ما باید یاد بگیریم از خودمون مراقبت کنیم تا به این نقطه نرسیم. حالا بیا اسلاید بعدی تا بهت چندتا راه ساده معرفی کنم. این راه ها فقط مثال هستن و میتونی با خلاقیت خودت چیزای دیگه هم بهشون اضافه کنی.
  • روتین خواب داشته باشید
بهتره شب ها سر ی ساعت مشخص بخوابید و مطئن باشید به اندازه کافی خوابیدید. حواستون باشه وقتی بیدار میشید باید احساس نشاط داشته باشد، نه اینکه هنوز خسته باشید!!
  • غذای خوب بخورید
به کیفیت غذایی که میخورید توجه داشته باشید. لازم نیس از رژیم خاصی پیروی کنید، فقط کافیه مواد مغذی و با کیفیت رو جایگزین غذاها و خوراکی های آماده کنید.
  • ورزش کنید
ورزش کردن کمک می کنه تا همیشه سالم، قوی و با نشاط باشید. جالبه بدونید بعضی از هورمون هایی که به داشتن نشاط کمک میکنن با ورزش هم ترشح میشن. برای ورزش نیاز نیس کار عجیبی بکنید، میتونید بخش هایی از مسیر روزانتون رو پیاده طی کنید. حتا اگر ماشین دارید میتونید ماشین رو جایی دورتر از محل کار پارک کنید و مسافتی رو پیاده برید. مراقبت روزانه از خودتون یک امر ضروری هست. اصلا مهم نیس چقدر مشغله دارید. شما برای داشتن یک زندگی شاد باید سالم زندگی کنید و این کار باید بخشی از روتین روزانه شما باشه.
  1. از هنر نه گفتن استفاده کن
زندگی ما هرروز پر از اتفاقات و پیشنهاهایی هست که باید براشون تصمیم بگیریم. این تصمیم گرفتن یک پروسه انرژی بر حساب میاد. شما باید هرچی تعداد این تصمیم ها بیشتر باشه احتمال بی انرژی شدن و در ادامه بی انگیزگی و نا امیدی شما هم بالاتر میره. پس بیاید از هنر “نه!” گفتن استفاده کنید. هنر نه گفتن صرفا به افراد برنمیگرده. شما باید بتونید کارهاتون رو اولویت بندی کنید و طبق زمان، بودجه و الویت هاتون بتونید انتخاب کنید. نه گفتن میتونه به خرید کردن از یک حراجی، رد کردن یک پیشنهاد کاری وقتی زمان ندارید، نه گفتن به یک وعده غذایی وقتی میلی بهش ندارید و …. باشه. اگر شما بتونید تمرین نه گفتن رو به درستی انجام بدید و براتون به یک روتین ذهنی تبدیل بشه به آگاهی بزرگی در زندگی شخصیتون می رسید. اینکار به شما کمک می کنه تا به مرور زمان بدونید چه افراد و چیزهایی برای شما ضروری و مثبت هستن و چه جاهایی صرفا انرژیتون رو دارید هدر میدهید. با خودتون مهربان باشید، سپاسگزار باشید و به چیزهای بی ارزش چنگ نزنید. با این کارها می توان دوباره اراده و انگیزه داشت – علیرغم وجود احساس ناامیدی و خستگی.

فرتو لرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *